Ιστορία της Τέχνης [ Διάρκεια: 25 ώρες]     
Η μετάβαση του ανθρώπου από τη βαρβαρότητα στον πολιτισμό σηματοδοτήθηκε από την καθιέρωση της κοινωνικής ζωής με γνώμονα το νόμο, τον καταμερισμό της εργασίας και φυσικά την Τέχνη. Από εκεί και πέρα και κατά τη διάρκεια της πορείας της ανθρώπινης ύπαρξης μέχρι και την εποχή μας, η Τέχνη αποτέλεσε ένα πεδίο διανοητικής ενασχόλησης όπου στοιχεία όπως το ταλέντο, η δημιουργική φαντασία και η ανάγκη για έκφραση αναζητούσαν τρόπους και μεθόδους ώστε να μεταβούν στον κόσμο της υλικότητας. Η θεματική ενότητα ‘Ιστορία της Τέχνης’ προσφέρει τη δυνατότητα, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να έρθουν σε επαφή με το φαινόμενο της τέχνης και καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια πορεία προσέγγισης που εκκινεί από τις πρώτες στιγμές εμφάνισής της τέχνης εντός του ανθρώπινου βίου μέχρι και την τελική διαμόρφωσή και παρουσία της στη σύγχρονη κοινωνική ζωή του. Παράλληλα, εκτιμάται ότι η σταδιακή εξοικείωση με έργα Τέχνης θα συμβάλει ώστε οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν σε ένα πρώτο επίπεδο αυτόνομα να αξιολογήσουν και να ερμηνεύσουν κάθε καλλιτεχνική έκφανση που μπορεί να συναντήσουν.
Εικαστικό Εργαστήρι [ Διάρκεια: 50 ώρες]     
Στη θεματική ενότητα «Εικαστικό εργαστήρι» οι συμμετέχοντες απολαμβάνουν την παρατήρηση εικαστικών έργων τέχνης. Μαθαίνουν διάφορους τρόπους για να πλησιάζουν, να κατανοούν και να ερμηνεύουν τους συμβολισμούς και τα μηνύματα που εκπέμπουν τα εικαστικά έργα τέχνης. Η όλη ιδέα εκκινεί από την αμηχανία που συχνά νιώθουμε μπαίνοντας σε ένα Μουσείο, μια Γκαλερί ή έναν χώρο πολιτισμικής αναφοράς, καθώς δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε ή να αισθανθούμε τη δύναμη που εκπέμπουν τα έργα τέχνης. Στο «Εικαστικό εργαστήρι» οι ενδιαφερόμενοι απολαμβάνουν το διάλογο με τα έργα τέχνης, εφαρμόζουν τεχνικές παρατήρησής τους μόνοι ή με φίλους, εμπλέκονται οι ίδιοι σε βιωματικές δράσεις (ζωγραφικής, λογοτεχνίας, πηλοπλαστικής), νιώθουν τη δημιουργική και κριτική τους ικανότητα να αναπτύσσεται και ικανοποιούνται από το γεγονός ότι μπορούν οι ίδιοι αυτόνομα να ορίσουν τη σχέση τους με τα έργα τέχνης. Στο Εικαστικό Εργαστήρι, η αναφορά στα εικαστικά έργα γίνεται ένα παιχνίδι αλληλογνωριμίας, καθώς μέσα από την παρατήρηση και το στοχαστικό διάλογο με τα έργα τέχνης ανακαλύπτουμε τον ίδιο μας τον εαυτό.
Φωτογραφία [ Διάρκεια: 25 ώρες]
Κινηματογράφος [ Διάρκεια: 25 ώρες]     
Με τη θεματική ενότητα αυτή επιχειρείται μια εισαγωγή στα «μυστικά» της κινηματογραφικής τέχνης μέσα από τη γνωριμία με τα βασικά δομικά στοιχεία και εργαλεία της όπως οι τεχνικές της αφήγησης, η δυναμική του κάδρου, οι ποικίλες εικαστικές επιλογές, το ντεκουπάζ, η απόδοση του χώρου και του χρόνου, ο σχεδιασμός του ήχου, το μοντάζ, η αποτύπωση της πραγματικότητας. Με τη βοήθεια παραδειγμάτων από διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, σχολές και ιδιώματα ύφους, ενδεικτικά της ετερογένειας και εξέλιξης της οπτικοακουστικής γραφής, οι εκπαιδευόμενοι παρακινούνται σε μια δημιουργική εξερεύνηση των κωδίκων και συμβάσεών της από τη γέννηση αυτής της παγκόσμιας γλώσσας και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης που διακρίνει τον ενεργό, σκεπτόμενο θεατή από τον παθητικό καταναλωτή. Οι επί μέρους ενότητες συνοδεύονται από μικρές δημιουργικές ασκήσεις για την καλύτερη κατανόηση των επιλογών που υπεισέρχονται στην οπτικοακουστική κατασκευή και την ενθάρρυνση της προσωπικής καλλιτεχνικής έκφρασης των συμμετεχόντων, που καλούνται να δώσουν τις δικές τους λύσεις σε μια σειρά από πρακτικά και αισθητικά ζητήματα σχετικά με το υπό μελέτη αντικείμενο.
Εργαστήρι δημιουργίας Βίντεο [ Διάρκεια: 50 ώρες]
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου εργαστηρίου οι εκπαιδευόμενοι μπορεί να έρθουν σε επαφή με διάφορους τρόπους και μέσα επεξεργασίας βίντεο. Τα μέσα ποικίλουν: Αρχικά, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν πώς να κάνουν απλές βελτιώσεις σε ήδη υπάρχοντα βίντεο, να αφαιρούν κομμάτια από αυτά, να τα ενώνουν κ.ο.κ. Στη συνέχεια, θα μαθαίνουν να δημιουργούν οι ίδιοι τα δικά τους βίντεο τα οποία μπορούν φυσικά μπορούν να επενδυθούν με μουσική. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα που επιθυμούν να γνωρίσουν την τέχνη του βίντεο, να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να δημιουργήσουν απελευθερώνοντας τη δημιουργικότητά τους. Είναι άτομα που νοιώθουν ότι μπορούν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που τους δίνεται για να εξερευνήσουν ενδεχόμενα ταλέντα τους, να απελευθερωθούν, να εκφραστούν ελεύθερα. Ακόμα, είναι άτομα που έχουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση και στη δημιουργικότητα, αλλά και θετική στάση απέναντι στην τέχνη, στον πολιτισμό και στην τεχνολογία. Είναι άτομα που ψάχνουν νέους διαύλους γνωριμίας και επικοινωνίας με τον πολιτισμό και την τέχνη. Εδώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η επιλογή και μόνον ενός τέτοιου προγράμματος προϋποθέτει ―έστω και θεωρητικά― μια κατ’ αρχάς θετική στάση απέναντι στην εκπαίδευση και στην αυτοβελτίωση. Εκτός όμως των τεχνικών δυνατοτήτων, η ενότητα αποσκοπεί να προσφέρει στον εκπαιδευόμενο, ειδικά εάν συνδυαστεί με την ενότητα 6.4 Κινηματογράφος, ιδέες και προτάσεις για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να έχει ένα καλαίσθητο τελικό αποτέλεσμα.
Εργαστήρι μουσικής [ Διάρκεια: 50 ώρες];
Το Εργαστήρι Μουσικής απευθύνεται σε όσες και όσους πιστεύουν ότι η χαρά της δημιουργίας δεν είναι προνόμιο των ειδικών και των «ταλαντούχων» αλλά δικαίωμα όλων μας. Ζώντας σε έναν κόσμο ακουώντων, ο ήχος παίζει καθαριστικό ρόλο τόσο στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου όσο και στη δημιουργία ατομικής αλλά και συλλογικής πολιτισμικής ταυτότητας (ή πολιτισμικών ταυτοτήτων). Για αυτό το λόγο η συμμετοχή στο Εργαστήρι Μουσικής προϋποθέτει την εκτίμηση, την αξιοποίηση και την ανάπτυξη των ακουστικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τις οποίες έχουμε αποκτήσει ως ενήλικες βιώνοντας τον ήχο σε όλες του τις εκφάνσεις. Η βιωματική σχέση με τον ήχο ως μουσική προβάλλεται στις επιλογές που κάνουμε και στις προτιμήσεις μας, ως επικοινωνιακό βίωμα αντανακλάται στη χρήση του ήχου στις διαφημίσεις και στις διάφορες μουσικές επενδύσεις, ενώ στην καθημερινότητά μας τον βιώνουμε όπου χρησιμοποιείται η μουσική χωρίς τη δική μας θέληση όπως στα καταστήματα, στο μετρό, στο ταξί ακόμα και στα τηλέφωνα. Στο Εργαστήρι Μουσικής επαναδιαπραγματευόμαστε την έννοια της Μουσικής, τα μουσικά όργανα και τέλος την κατασκευή μουσικών οργάνων με απλά υλικά συνδυάζοντας τη χαρά της χειρωνακτικής δημιουργίας, ενός υλικού αποτελέσματος και της μουσικής πράξης, μιας άυλης διαδικασίας. Όλα όσα έχουν μελετηθεί κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου Μουσικής εμπεδώνονται και σωματοποιούνται μέσω βιωματικών ασκήσεων και project πράξης και έκφρασης. Επομένως, δεν απαιτούνται «μουσικές γνώσεις» ούτε και κατασκευαστικές δεξιότητες αλλά όρεξη και κέφι για δημιουργικό παιχνίδι, βασικό παράγοντα ανάπτυξης της γνώσης.
Τοπική Ιστορία [ Διάρκεια: 25 ώρες]     
Η Θεματική Ενότητα με τίτλο: «Τοπική Ιστορία» έχει γραφεί σύμφωνα με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και αποτελείται από τέσσερις υποενότητες. Στην πρώτη επιχειρείται η κατανόηση εννοιών που σχετίζονται με το πεδίο της τοπικής ιστορίας, όπως του τόπου, της κοινότητας, της γενικής ιστορίας και του ιστορικού χρόνου. Αναδεικνύεται ο ρόλος της τοπικής ιστορίας στη σύγχρονη κοινωνία, καθώς και η συμβολή της στη διαμόρφωση εθνικής και ευρωπαϊκής ταυτότητας των πολιτών. Στη δεύτερη υποενότητα επιδιώκεται η κατανόηση της τοπικής ιστορίας ως δυναμικής διαδικασίας μάθησης, καθώς και των μεθοδολογικών προσεγγίσεων των θεμάτων της με αξιοποίηση βιωματικών, συμμετοχικών μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, όπως της μεθόδου project. Στην τρίτη υποενότητα περιγράφεται η διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων τοπικής ιστορίας και παρουσιάζονται σχετικά παραδείγματα. Στην τέταρτη υποενότητα παρουσιάζονται καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως της χρήσης έργων τέχνης, στην προσέγγιση θεμάτων τοπικής ιστορίας. Ειδικότερα, περιγράφεται η συμβολή των έργων τέχνης στην εκπαιδευτική πράξη και στην προσέγγιση θεμάτων τοπικής ιστορίας, παρουσιάζεται το μοντέλο ανάλυσης έργων τέχνης του Perkins, καθώς και σχετικά παραδείγματα.
Θεατρικό Εργαστήρι (ανεβάζω τη δική μου παράσταση) [ Διάρκεια: 50 ώρες]
Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής [ Διάρκεια: 50 ώρες]
Αξιοποίηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς [ Διάρκεια: 25 ώρες]